onsdag, mars 4

Skönt upplägg

Eftersom det sattes ett hutlöst pris på att köpa ut vår HemPC, så är återlämning enda vettiga alternativet. I alla fall av ren princip.

Alltså behövde jag omgående fixa en extern hårddisk för att flytta över foton, musik etc. Jag startar nästan alltid på pricerunner.se när jag ska köpa teknikprylar. Där hittade jag en Iomega Prestige 1TB.

Det borde räcka.

Disken var billigast på Elgiganten.se och kostade där 990:-. Det stod att priset endast gäller på nätet, så jag ringde kundtjänsten för att kolla vad den kostar i butik.

Ville helst köpa den i butik för att få den så snabbt som möjligt.

1195:- kostar den i butik och jag bestämde mig då för att ändå köpa den på nätet. 200 spänn är ju trots allt 200 spänn eller 4 stora stark som en god vän skulle sagt.

När jag kom till betalningsalternativ i nätbutiken så fick jag två val. Pröjsa med VISA eller annat kort över nätet och få disken hemskickad. Det alternativet kostade 59:-. Det andra alternativet kostade inget extra och hette collect@store.

Hmm. Det kan inte betyda det jag tror var min första tanke.

Jag kollade upp vad det innebär och det visade sig att det betyder exakt vad jag trodde och hoppades på - du hämtar helt enkelt ut varan i valfri butik (om den finns på lager där) inom 24h.

Whats the catch?

Jag knallade in i butiken på Kungsgatan o berättade att jag skulle hämta en beställd disk. Den låg undanlagd och jag betalade i butiken. Niohundranittio kronor.

Så dagens tips är alltså - om ni ska handla något på elgiganten gå då först in o beställ varan på internet - billigare & smartare!

Inga kommentarer: