tisdag, mars 10

Pinsam missuppfattning!

Jag erkänner - jag drog helt klart förhastade slutsatser.

Dimmig av mina fördomar och den fantastiska portvinskopian Allesverloren Fine Old Vintage, så trodde jag att bråkstakarna nere i Malmö tillhörde extremister långt ut på den politiska vänsterflanken. My mistake!

Det har nu kommit till min kännedom att hela scenen som utspelades i lördags helt enkelt var en konststuderandes examensarbete. Arbetet var förgodkänt av ledningen på Konstfack och installationen symboliserar mötet mellan obehandlat naturmaterial, här i form av stenar, och behandlat material, representerat av fordon och polishjälmar, och den kollision som uppstår när olikbehandlade enheters väg korsas. Högst aktuell fråga i dagens mångkulturella samhälle.

Nu när jag sett webb-filmerna i ljuset av denna, för mig, nya information, så framträder budskapet så starkt att jag om jag haft de ekonomiska förutsättningarna velat köpa hela installationen, inkl material o deltagare.

Konstverket hade gjort sig utomordentligt på en tomt jag känner till. På Svalbard.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kanske?
Kolla denna hemsidan, tror du gillar den!
Hahaha!

http://www.morenewmath.com/69/modern-art/

T sa...

Skön, gillade speciellt "militärkupp".