tisdag, november 3

Innehållslöst

De flesta känner vid det här laget till Spotify och tjänsten har blivit omåttligt populär. Trots att jag inte är överdrivet intresserad av musik, så kör jag en hel del Spotify - antingen som bakgrundsmusik på jobbet eller så gör man en skön spellista till kalaset.

Kalas brukar dock sluta med att alla sitter o söker på gamla favoriter från 80-talet. Nostalgiskt/tragiskt?

Film däremot. Musik är kokt potatis - Film är Pommes Frites! Självklart var jag tvungen att testa Voddler så fort tillfälle gavs. Voddler är Spotify fast för film, dvs du kan gratis streama film. Naturligtvis åker du på att se lite reklam för att finanserna bakom ska gå ihop.

Det verkar som om väldigt många har tekniska problem med Voddler, men för mig funkade det väldigt bra. Tekniskt sett. Iaf när man kommit in i att låta musen vara o istället fippla sig fram på pil-tangenterna. Filmutbudet var dock katastrofalt och jag tror inte jag hittade en enda film som jag skulle vilja se. Maximalt uselt.

Tänk er ett Spotify med enbart Anna Book låtar, ett komedimaraton med Stefan & Krister eller en startelva med Johan Elmander. Lägre kvalisort än Glocalnet.

Det känns lite oseriöst och förhastat att starta igång en sådan tjänst när man egentligen inte har något att erbjuda (här passar Glocalnet-referensen bra igen). Jag förstår att det än så länge bara är en beta-version och tekniken ska testas och kvalitetssäkras, men får de inte in lite kvalitetsfilm väldigt snart så tror jag projektet är lika dödsdömt som sex-packet i Ralf Edströms kylskåp.

Lucka 3: Amanda Jensson - Happyland (klicka för att lyssna)

Edit: Antar att Spotify måste installeras...

Inga kommentarer: