måndag, november 9

Brehme, Rummenigge & Völler

20 år sedan Berlinmuren föll. Måste erkänna att jag inte kommer ihåg så väldigt mycket från denna historiska händelse. Jag kommer ihåg att jag tidigt gjorde bedömningen att det nog bara var Mattias Sammer från Öst som skulle kunna slå sig in i det grymma fotbollslandslag som Västtyskland stoltserade med.

Idag när jag tänker på Berlinmurens fall är det ett helt annat minne som tränger sig före allt annat. Detta minne vet jag är ett andrahandsminne, dvs jag såg/upplevde det aldrig just då, utan det är media som senare skapat detta "minne" hos mig.

Minnet innehåller en pianomönstrad halsduk, taktfast blinkande lampor på en skinnjacka & en kastad fyrverkeripjäs (bengalisk eld?).

Lucka 9:

3 kommentarer:

Dimman sa...

Det jag kommer ihåg från -89 var Stubb uppkavlade jeans med skinnkilar...

"M" sa...

Avslutar han med att säga Happy New Year?!

..å andra sidan har jag aldrig haft speciellt höga förväntningar på Herr Hasselhoffs intellektuella kapacitet.

Det enda jag kan försvara är pianohalsduken. Eventuellt...
(Hade själv en pianoslips i läder. Då alltså - inte idag!)

T sa...

1, Stubb? Skinnkilar = askoolt. Ju större desto bättre...

2, Varje dag är nyårsafton för Hasselhoff.