torsdag, september 17

Inlägg #100!

Efter nittionio mer eller mindre meningslösa inlägg kanske det är dags att höja nivån och skriva något vettigt i det hundrade? Eller njae...

Ett populärt sätt att fira en milstolpe är att sätta sig i fotöljen med en whiskey (gärna en Laphroaig) och nostalgiskt titta tillbaka på det som varit - men dessvärre är det svårt, för att inte säga omöjligt, att hitta några tårframkallande inlägg i röran av ämnen som usla Bolton-anfallare, populistiska ex-ministrar, prisvinnande Cavor & förvirrade resenärer.

Så i detta fallet är det nog bättre att se framåt o glömma det som varit - å det fina i kråksången är att en skvätt Laphroaig passar utmärkt även vid valet av denna strategi.

Vad har då kristallkulan att förtälja om den förhoppningsvis ljusa framtiden? Tja, allvarligt har jag ingen större aning - jag går helt på inspiration och hoppas fortsätta stöta på många ämnen att älska att hata eller helt enkelt bara älska. Jag ska dock försöka lägga mer tid på utvecklingen av det språkliga, då det var själva tanken med att börja skriva från första början - å jag känner att jag slappat lite på den fronten på sistone.

Dags att kicka igång andra hundringen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt! Det här är stort! 100 inlägg! Keep it up! / PH