fredag, september 18

Favorit i repris

"Har du hört den förut?" är en klassisk teveproduktion från tiden då kanalalternativen var få och kvalitetsprogrammen om möjligt än färre.

Ni vet den tiden då ikoner som Staffan Ling, Ingvar Oldsberg & Ewert Ljusberg räknades till de roligaste någonsin på svensk TV och Luton-Oldham kunde vara veckans match i Tipsextra.

Jag kom att tänka på det banbrytande programmet, när jag läste att ytterligare en delegation ur svenska Mensa åkt utomlands och "bara-kollat-några-mail-&-barnen-spelat-lite-på-internet" med resultatet att en räkning på en kvartsmiljon kom som ett brev på posten.

Imponerande att detta fortsätter hända 2009.

Extra oroande att det är en egenföretagare som har så taskig koll på sina kostnader, men den stora frågan är om han kommer att dra av för barnens surfande i företagets deklaration?

Trots en rätt rörig hemsida, så lyckades jag på mindre än 5 min ta reda på att det kostar blygsamma 120 SEK/MB att surfa på sitt mobila bredband från Telia när man befinner sig på intellektuell återhämtning i Turkiet.
Som grädde på moset hittade jag följande uppmaning fr operatören:"Tänk på att det kan bli kostsamt att surfa med mobilen eller mobilt bredband utomlands."

Snordyrt - javisst, men vem åker till Turkiet för att lira yatzy på blip.se?

Inga kommentarer: