måndag, september 28

Bäst sedan skivat bröd?

TV på nätet är grymt. Tokgrymt. Å jag förväntar mig att det bara ska bli bättre o bättre.

Det är befriande skönt att slippa styras av tablåer eller slippa slita sitt hår för att man missar sista avsnittet av den där sköna serien man följt slaviskt i ett halvår.

Jag är fortfarande irriterad för att jag inte sett klart sjätte säsongen av "24" pga att inspelningen brakade ihop på avsnitt 18.

Det borde vara självklart man ska kunna kolla på favoritteveprogrammet när man själv har tid o lust!

Det annars lite gråa SVT ska ha mycket beröm för att man ligger i framkant när det handlar om tevetjänster på nätet. Jag följer just nu första säsongen av TruBlood på SVT Play och det är klockrent att kunna trycka igång ett avsnitt närsom, istället för att ha en fast tid i veckan att passa.

Även TV4 (fotbollskanalen.se) ska ha pluspoäng för att de levererar så mycket fotboll på webben.

När jag växte upp under 80-talet var utbudet av fotboll på teve tragiskt. Man såg på texttv (sidan 377) att ens favoritlag hade vunnit med 1-0 och hade man sedan riktig röta så kunde Sportnytt visa ett 30-sekundersinslag från matchen senare på kvällen. Missade man dessa gyllene sekunder, så hade man för all evig framtid bränt sin chans att se målet överhuvudtaget.

Nu kan du se målet på nätet ett par minuter efter att nätet rasslat på arenan och exakt hur många ggr du vill.

Grymt sweet för en soccer-junky som jag!

Inga kommentarer: