måndag, januari 5

Dags att begrava arkeologen

Steven och Harrisson är två till åren komna Hollywood-profiler. De har levererat en uppsjö av filmer under åren, några bra (Steven: ET, Hajen & Rädda menige Ryan - Harrisson: Apocalypse Now, Star Wars & Bladerunner) men fruktansvärt många väldigt väldigt dåliga. Kolla in denna snabbt ihopsatta kalkonlistan:

Amistad (Steven)
Air F
orce One (Harrisson)
Sex da
gar sju nätter (Harrisson)
The Terminal (Steven)
Sabrina (Harrisson)
Men in Black II (Steven)

Trots flertalet fadäser under årens lopp, så har filmgubbarna dragit in åtskilliga buntar med gröna sedlar och behöver nog inte oroa sig för att se botten på sin skattkista någon mer gång.

Frågan är då vad som driver dem till att producera än mer skräp? Är det bara en galen jakt på ännu mer dollars?

Man ska ju sluta när man är på topp heter det - något som är oerhört svårt och få lyckas med. Men jag tror jag nyss sett beviset för att de här två gentlemännen kommer att sluta sina karriärer långt ifrån sina högsta nivåer.

Steven o Harrisson bestämde sig ju som bekant för att göra ännu en film i deras succéserie om arkeologen Jones - Indiana Jones och kristalldödskallens rike.

Jag har avvaktat med att se den då jag anat att den kanske möjligen inte skulle vara så himla jättebra. Min magkänsla var rätt - förutom att jag aldrig kunde förutse filmens nivå av uselhet. Otroligt otaktiskt drag att slakta en så lyckosam filmserie som Jones-filmerna trots allt har varit.

Kan inte Steven & Harrisson sätta sig på avbytarbänken tills det är dags för Cocoon III?

Inga kommentarer: