torsdag, juni 4

Pirat i kvadrat

Slutspurten inför EU-valet har dragits igång o det är debatter varje kväll mellan personer som slåss med näbbar och klor för att säkra en saftig månadslön för minimalt med arbete i Tintin & Kapten Haddocks hemland.

Själv har jag försökt undvika det mesta av jiddret, men det är ofrånkomligt att notera att fildelning blivit en huvudfråga - nästan den enda fråga som skapar riktiga rubriker. Personligen tycker jag frågan är exakt hur svår som helst, men samtidigt tycker jag väl inte att den är direkt den allra viktigaste.

Beror nog på att jag är för gammal.

Jag kan dock med glädje konstatera att den tiofaldiga svenska mästarinnan i Populism, ex-minister Ulvskog, inte är sen att haka på tåget att vara för fri fildelning. Still going strong och det elfte raka mästerskapet är inom räckhåll.

En fråga som dessvärre hamnat lite i kölvattnet av piratskeppen är ju den, som var kanske den mest populära när vi röstade om EU-inträdet, nämligen storleks- och formkraven på diverse grönsaker.
Irriterande nog så hittade jag en oerhört krokig rackare i påsen vid senaste morotsinköpet - å det var ju exakt denna typ av fadäs jag förväntade mig att slippa när jag röstade för ett svenskt medlemskap.

Snacka om brutna vallöften...

Inga kommentarer: