fredag, december 5

Tekniska problem i fårhagen

Jag tänkte få svar på iaf en av mina söndagsfunderingar och eftersom min italienska är obefintlig och att jag misstänker att man på Viasat Motor bara haft lite otur när man tänkt, så valde jag att maila Tele2 och fråga om tanken bakom deras strategi gällande Canal+.

Något positivt överraskad fick jag svar redan 3-4 dagar efter jag fyllt i min fråga i deras formulär på hemsidan.

Att jag som kund inte kunde få tillgång till alla C+ kanaler berodde på problem av teknisk natur. Problemen var på g att lösas, men ingen tidplan fanns tillgänglig.

För mig som icke-insatt i televisionens underbara värld så låter det lite märkligt.

Tele2 är ett företag som verkar inom flera olika tekniska branscher, man levererar mobiltelefoni, ip-telefoni, kabelteve, bredbandstjänster etc. Hur kan man då ha tekniska problem med att leverera två teve kanaler?

Är det så att "bandbredden" är maxbelastad av de kanaler man har i sitt utbud redan? Tele2 har ju ett digert utbud av kanaler och jag kan nog nämna 20 st som borde ha lägre efterfrågan på marknaden än Canal + Hits och Canal + SportExtra.

Stryk God Channel, TV Aftonbladet, Star!, Hallmark, TCM eller någon annan utfyllnadskanal å gör plats!

När det inte finns någon tidplan, så kan man räkna med att lösningen ligger låååångt fram i tiden.

Jag följde upp min ursprungsfråga med en fråga ang priset. Tele2 är pga dessa tekniska problem 25% dyrare per C+ kanal om man jämför med ComHem.

Nu imponerade verkligen Tele2! De svarade samma dag!

Svaret var att det var Canal+´s fel. Tele2 fick ingen rabatt trots att de pga tekniska problem inte kunde sända alla kanalerna å därmed var man tvungna att ta ut fullt pris mot sina kunder.

Born to be cheap!

Det känns verkligen som att Tele2 är fullt motiverade att lösa de tekniska problemen. Not.

Inga kommentarer: