torsdag, december 4

Hellre apan Ola än packade Preben...

Någonstans runt 1990 har jag för mig att det blev lite sura miner på arbetarna i vårt grannland Danmark. Minns jag inte helt galet, så var det på förslag att man skulle begränsa antalet öl man fick dricka under arbetsdagen till tre stycken.

Förslaget mottogs inte väl.

Jag har ingen aning om förslaget till sist antogs trots starka protester eller om det förkastades helt, men jag misstänker starkt att det danska köksföretaget HTH inte kör med några begränsningar i sina fabriker/lagerhallar.

Igår lyckades nämligen HTH på helt rätt dag leverera nästan rätt. Tja, nästan o nästan - hälften av leveransen var helt rätt, men den andra delen var så väldigt mycket fel att man kanske inte kan kalla den totala insatsen för nästan rätt.

När man beställer en bänkskiva från en annan leverantör än den man beställer övriga köket ifrån är man alltid lite orolig - främst vad gäller mått o liknande. Man missar oftast risken att en lätt berusad dansk lagerkille springer och klistrar adresslappar med samma finess och frenesi som apan Ola valde aktier i ett experiment för ett gäng år sedan.

Det gick bättre för Ola än för Preben.

Preben tyckte nog det var helt normalt att en kund som beställer två bänkskivor väljer att ha en skiva i mörkgrå 10mm kompaktlaminat och den andra i spräcklig ljusgrå 40mm vanlig laminat.

Det händer säkert någon enstaka gång att kunder gör motsvarande beställningar med helt olika bänkskivor, men det borde vara i undantagsfall och jag tycker man borde ställa ner Hof'en och kolla en extra gång för att se om det verkligen är rätt.

Well, HTH har 24h på sig att överraska mig positivt - efter det så är allt utförsbacke.

Inga kommentarer: